صنعت پخش، صنعتی بدون متولی
صنعت پخش را میتوان یکی از شاهراههای میان تولید و توزیع دانست. اهمیت این صنعت به آنجا بازمیگردد که توقف توزیع کالا رابطه بین بازار و تولید را دچار اختلال میکند. با وجود اهمیت بالای این صنعت، در حال حاضر نبود متولی واحد موجب شده تا این صنعت با چالشهای بسیاری مواجه شود.
فعالان این بخش به این نکته اشاره میکنند که در حالحاضر توزیع کالا در کشور ما به صورت سنتی انجام میشود و با وجود اهمیت صنعت پخش و توزیع تاکنون اقدام اساسی برای عبور از حالت سنتی به صنعتی در این بخش صورت نگرفته است.
در این خصوص احمد شیروانی - دبیرکل انجمن صنعت پخش ایران - در گفتوگو با «اکوایران» بر این نکته تاکید میکند که برای عبور از سنت باید در ابتدای امر واحدهای پخش این نیاز را احساس کنند تا بتوان گام اول برای عبور از سنت را پخش و توزیع کالا در کشور برداشت.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ادعای والاستریت ژورنال: دستور ترامپ برای لغو تعلیق تحریمها علیه تهران
-
وقتی میز مذاکره میچرخد؛ «چرخش بزرگ» خلیج فارس در برابر توافق هستهای
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
انهدام گسترده بمبافکنهای استراتژیک کرملین؛ هشدار آمریکا به اوکراین: حملهای ویرانگر در راه است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
موج جدید نااطمینانی در بورس/ در 90 دقیقه 2هزار میلیارد تومان از بازار پرکشید