چرا دوچرخه های تهران غیب شدند؟
اکوایران : 13خرداد ماه روز جهان دوچرخه بود، به این بهانه مروری بر عملکرد مدیریت شهری ششم در حوزه توسعه دوچرخهسواری داشتهایم. دراین سالها برخی از مسیرهای دوچرخه از سطح شهر تهران حذف شدهاند و سهشنبههای بدون خودرو به خاطرهها پیوسته است .
در سالهای گذشته تلاشها برای افزایش سهم دوچرخه در جابهجاییهای روزانه چندان موفق نبود، اما با اجرای طرح دوچرخه اشتراکی به نظر میرسید تعداد دوچرخهسواران تهرانی بیشتر شده بود اما این دوچرخه ها در پارکینگی در حاشیه پل جوادیه درحال خاک خوردن هستند.
سیدجعفر تشکریهاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران، میگوید: شورای شهر برای توسعه دوچرخهسواری در تهران هم ردیف بودجه گذاشته و هم تأکید داشته است که دوچرخهسواری قابلحذف نیست. او می گوید به رسمیت شناختن دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی نشانه عقلانیت است و تخریب مسیرهای دوچرخه توجیهی ندارد و اگر علاقمند به مد حمل و نقلی نیستیم نباید مردم را از آن محروم کنیم .
تشکری هاشمی می گوید قصد ندارند به سرعت تهران را به آمستردام تبدیل کنند اما باید زمینه استفاده از دوچرخه در مسیرهای کوتاه فراهم شود .
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ادعای والاستریت ژورنال: دستور ترامپ برای لغو تعلیق تحریمها علیه تهران
-
وقتی میز مذاکره میچرخد؛ «چرخش بزرگ» خلیج فارس در برابر توافق هستهای
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
انهدام گسترده بمبافکنهای استراتژیک کرملین؛ هشدار آمریکا به اوکراین: حملهای ویرانگر در راه است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
موج جدید نااطمینانی در بورس/ در 90 دقیقه 2هزار میلیارد تومان از بازار پرکشید