شاهراه وصل ایران به کریدور بینالمللی
دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی، تجهیزات و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین المللی تهران با تاکید بر توسعه این صنعت برگزار شد.
حجت میرزایی، معاون پیشین امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زنجیره ارزش صنعت ریلی و توسعه آن را بررسی کرد و اهمیت این صنعت در نقش آفرینی ایران در کریدور بینالمللی را مورد تحلیل قرار داد.
وی بیان کرد: چه با نگاه ایستا و پویا توسعه شبکه حمل و نقل ریلی یک انتخاب استراتژیک و ناگزیر برای ایران است. با فعال شدن کریدورهایی که اطراف کشور است و برای اینکه سهم متناسب با جایگاه ایران در جابجاییهای بین المللی داشته باشیم و بتوانیم از ۱۲ میلیون تن حداقلی که داریم به ۲۰ میلیون تن برسانیم نیازمند توسعه شبکه ریلی هستیم. اگر این اتفاق بیفتد ۱۰ سال بعد میتوانیم یک شبکه ریلی متناسب با ویژگیها و موقعیتهای ژئواکونومیک ایران داشته باشیم که ایران را به یک کریدور مهم تبدیل کند و هم از کریدورهای منطقه سهم بالاتری بگیریم.
سیامک ابدالی عضو هیئت مدیره شرکت اصفهان کفریز نیز به تولید دو نوع از قطعات خاص و استراتژیک در صنعت ریلی اشاره و عنوان کرد در حال حاضر شرکت اصفهان کفریز اولین و تنها تولید کننده ملی چرخ منوبلوک قطار در کشور است که به صورت انحصاری و برای اولین بار در کشور تولید میشود و مورد استفاده انواع قطارهای باری، مسافری و مترو قرار میگیرد.
عادل افخمی فعال بازار سرمایه نیز از تامین مالی نوین این صنعت صحبت کرد و به توضیح نقش بازار سرمایه و پتانسیل آن برای رشد یک ایده و جذب منابع پرداخت.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ادعای والاستریت ژورنال: دستور ترامپ برای لغو تعلیق تحریمها علیه تهران
-
وقتی میز مذاکره میچرخد؛ «چرخش بزرگ» خلیج فارس در برابر توافق هستهای
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد