آرایش تهاجمی تقاضا برای خودرو
سیاست گذار خودرویی در بخش عرضه با این ایده که خودرو را به دست مصرف کننده واقعی برساند اجازه نداده تا شرکت های خودروساز قیمت نهایی محصول خود را تعیین کنند.
اصرار مدیران صمت به اجرای سیاست قیمت گذاری دستوری سبب شده خودروسازان به تولید با زیان مبادرت ورزند. دیکته قیمت در دوران تحریم که شرکت های خودروساز به دلیل قطع همکاری با فضای بین الملل با دست اندازهایی در جاده تولید روبرو بوده اند بیش از پیش به چشم آمده است.
اما مدیران دولتی از ایده خود عقب نشینی کرده اند و این مساله سبب شده تا منابع مالی به جای آنکه به جیب خودروساز واریز شود به صورت رانت در بازار خودرو میان خریداران توزیع شود. این شیوه منجر به آرایش تهاجمی تقاضا در بازار خودرو شده است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ادعای والاستریت ژورنال: دستور ترامپ برای لغو تعلیق تحریمها علیه تهران
-
وقتی میز مذاکره میچرخد؛ «چرخش بزرگ» خلیج فارس در برابر توافق هستهای
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد
چهره روز
7 ژوئن، مصادف با 17 خرداد، سالروز تولد 65 سالگی اقتصاددانی است که بحران مالی 2008 را پیش بینی کرده بود.