او افزود که پس از خروج بار از کشتی، هیچ گونه بررسی‌ای انجام نمی‌گیرد تا مشخص شود که آیا کالا پارچه است یا مواد منفجره.

وی با اشاره به این تناقض گفت: "در حالی که برای ورود به یک اداره، با دقت مورد بررسی قرار می‌گیریم، چطور ممکن است هنگام ورود کالا از طریق کشتی به کشور، هیچ گونه بررسی‌ای در منطقه گمرکی انجام نشود؟"

شهیدی تأکید کرد که برخی افراد سعی دارند این وضعیت را توجیه کنند، اما این توجیهات تنها اوضاع را بدتر می‌کند.

خبر مرتبط
پشت‌پرده رسوب کالا در بندر شهید رجایی

اکوایران: بعد از حادثه بندر شهید رجایی و جان‌باختن تعداد زیادی از کارکنان و کارگران این بندر به واسطه انفجار مهیب، رئیس جمهور در ستاد مدیریت بحران استان همرمزگان از رسوب ماه‌ها 140 هزار کانتینر در این بندر انتقاد کرد.