حصر قیمت خودرو 12ساله شد
تبعات قیمتگذاری دستوری به عنوان تصمیمی که رئیس دولت دهم در بهمن ماه 1391 گرفت، در این حدودا 12 سال همچنان ادامه داشته، به نحوی که نه مصرفکننده، نه تولیدکننده هیچکدام از قیمت خودروهای داخلی رضایت ندارند.
در آن تاریخ، با تصمیم رئیس دولت دهم، شورای رقابت به عنوان مرجع تعیین قیمت خودرو انتخاب شد تا صنعت و بازار خودرو کشور درگیر قیمتگذاری دستوری شوند.
در این سالها هرچند قیمتگذاری خودرو بین نهادهای مختلف دست به دست شده، اما اصل این سیاست پابرجا بوده، سیاستی که خودروسازان آن را عامل اصلی زیاندهی خود عنوان میکنند. حالا طبق وعدهای که معاون وزیر صمت داده، قرار است مساله قیمت خودرو در همین خرداد حل شود. اما آیا واقعا وزارت صمت دولت چهاردهم در کمتر از سه هفته ای که تا پایان خرداد باقی مانده، این مساله را حل خواهد کرد؟ باید منتظر ماند و دید.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟