واقعیتهای بازار انحصاری خودرو پازل صنعت خودرو- قسمت دوم
در شرایط انحصاری اگر قیمت گذاری به بازار واگذار شود، در حقیقت انحصارگر قیمت را تعیین میکند و این موجب زیان رفاهی میشود. عرضه خودرو در بورس کالا نیز از این نظر تفاوتی ایجاد نمیکند.
مهدی نصرتی اقتصاددان و مدرس دانشگاه در گفت وگو با اکوایران به تشریح واقعیتهای بازار خودرو در ایران میپردازد و به مفهوم «رفاه از دست رفته» در بازار انحصاری اشاره میکند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد
چهره روز
7 ژوئن، مصادف با 17 خرداد، سالروز تولد 65 سالگی اقتصاددانی است که بحران مالی 2008 را پیش بینی کرده بود.