دست بالای انحصار دولتی در خودروسازی
بیش از ۹۰ درصد بازار خودروی کشور در اختیار دو خودروساز بزرگ کشور است همین مساله سبب شده تا شورای رقابت به عنوان نهاد ضد انحصار با حضور در پروسه قیمت گذاری خودرو به نوعی با این انحصار مقابله کند.
اما کارشناسان بر این باورند که شورای رقابت، مقابله جانانهای با این انحصار نداشته است، شاید به این دلیل که از تمامی ابزارها بهره نبرده یا تنها به کنترل قیمتی اکتفا کرده است، رویکردی که نتیجه درخشانی نداشته است.
در مقابل برخی صاحبنظران معتقدند که در شرایط فعلی حداقل انحصار خصوصی عملکرد بهتری از خود برای مصرفکنندگان به جا خواهد گذاشت. «اکوایران» در گفتگویی با فرشاد فاطمی، اقتصاددان این سوال را مطرح کرده که بهتر نبود شورای رقابت در مواقعی به نفع انحصار خصوصی، علیه انحصار دولتی رای بدهد؟ پاسخ این عضو سابق شورای رقابت را ببینید.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد