ویراژ
وقت پیاده شدن دولت از خودرو
سهام اعظم دو خودروساز بزرگ کشور سالهاست در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، با این حال دولت با وجود سهام کمتر، همواره دست بالا را در اداره و مدیریت آنها داشته است.
از تغییرات گاه و بیگاه مدیریتی و سرمایهگذاریهای اغلب غیراقتصادی گرفته تا قیمتگذاری دستوری و تحمیل نیروی انسانی غیر متخصص به غولهای جاده مخصوص، همه جزو تبعات حضور دولت در خودروسازی در این سالها بودهاند.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و فعالان عرصه خودرو، زیان هنگفتی نیز که خودروسازان دچار آن شدهاند، دیگر ضربه سنگین ناشی از مدیریت دولتی ایرانخودرو و سایپا محسوب میشود.
با توجه کارنامه منفی دولت در حکمرانی خودرو، ضرورت جایگزینی مدیریت خصوصی با مدیریت دولتی، بیش از پیش خود را نشان میدهد.
اکوایران در گفتوگو با یونس حیدری کارشناس بازار سرمایه، این مسأله را بررسی کرده که آیا وقت پیاده شدن دولت از خودرو نرسیده است؟
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
واشنگتن: بهزودی با ایرانیها دیدار میکنیم
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد