سایه سنگین چین روی بازار خودروی ایران
بازار خودروی کشور بعد از بازگشت تحریمهای صنعت خودرو در سال 97 بیش از پیش زیر سایه خودروسازی چین قرار گرفت. حضور محصولات چینی در بازار از مسیر شرکتهای بخش خصوصی ممکن شد.
در این قسمت از برنامه ویراژ به دنیال پاسخ این سوال هستیم که وضعیت کیفی مونتاژیهای چینی در بازار ایران چطور است و از مسیر همکاری خودروسازهای ایرانی با شرکای چینی چه چیزی نصیب متقاضیان ایرانی می شود؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوالها با امین آزاد، کارشناس خودرو گفتوگو کردیم.
پریسا عرفانی نیز به بررسی روند تولید خودروسازهای بخش خصوصی در بازه پنج ساله بعد از بازگشت تحریمها یعنی از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ پرداخته.
در بخش معرفی برندهای جهانی این هفته سراغ برند چینی چانگان رفتیم که تجربه تولید مشترک نصفه و نیمهای با یکی از دو خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا داشت. کارنمای این هفته هم با اجرای میثم سلیمانی دلیل گرانی محصولات چینی در بازار ایران به نسبت بازارهای بین المللی را بررسی کرده است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟