جزییات خط ویژه اتوبان همت/ محدودگذاری برای خودروهای تکسرنشین
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران روز گذشته اعلام کرد: طرح تازه ترافیکی در اتوبان همت از بهمن ماه اجرایی میشود. در این طرح در پیک صبحگاهی و عصرگاهی خودروهای تکسرنشین اجازه تردد از لاین سرعت را ندارند.
خطوط پرسرنشین یا همان HOV خطوطی در جادهها یا بزرگراهها هستند که تنها وسایل نقلیه با تعداد معینی از سرنشین (معمولاً ۲ یا بیشتر) اجازه تردد در آن را دارند. هدف اصلی این خطوط، کاهش ترافیک، تشویق به استفاده از خودروهای اشتراکی و بهبود کیفیت هواست.
این طرح اولین بار درسال ۸۴ از سوی مسئولان وقت معاونت حمل و نقل و ترافیک به شهردار تهران ارائه شد که آن زمان پلیس به دلیل کمبود نیرو نتوانست آن را اجرایی کند.
دکتر محمد حسین نوروزی؛ کارشناس حوزه ترافیک معتقد است که بزرگراه های تهران در حال حاضر زیر ساخت های نظارت هوشمند را برای اجرای این طرح ندارند، چون این خطوط نیاز به دوربین های پلاک خوان دارند که بتوانند پلاک های خودروهای عمومی را تشخیص و اگر پلاک شخصی وارد خطوط شوند، ثبت جریمه کنند و در مرحله بعد که خودروهای پرسرنشین وارد آن می شوند، امکان پردازش تعداد نفرات را داشته باشند. اگر زیرساخت های نظارتی در زمان اجرای این طرح فراهم نشود، عملا طرح شکست خواهد خورد.
آیا پیشخرید مسکن که یکی از ابزارهای مؤثر در تأمین سرمایه سازندگان و فرصتی برای خریداران بوده، هنوز هم به همان اندازه کارآمد است؟ این سوال سوژه اصلی برنامه متراژ این هفته است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟