پلتفرم خلاق انحصارگر نیست
اگر «بازار» بهدرستی تعریف شود، دیگر نمیتوان یک پلتفرم خلاق را انحصارگر نامید.
به گزارش اکوایران، علیرضا شکوهیان، پژوهشگر حقوق اقتصادی در میزگرد اکوایران با اشاره به اینکه هیچگاه مسیر نوآوری و سهمگرفتن از بازار برای کسبوکارها بسته نیست، گفت: مشاوران حقوقی برخی شرکتها، وقتی میبینند تیم بازاریابی نتوانسته سهم بازار مناسبی برای کسبوکار به دست آورد، به سراغ این میروند که چطور میتوان از منظر حقوقی به رقیب آسیب زد.
دکتر جعفر خیرخواهان، پژوهشگر و مترجم با تاکید بر اهمیت چگونگی تعریف بازار در ماجرای انحصار گفت: اگر تنظیمگر بازار را با معنای وسیع و درست تعریف کند، سهم پلتفرمها بسیار کمتر از آن است که آنان را بتوان انحصارگر نامید.
دکتر شکوهیان ضمن اشاره به اینکه اسنپفود خدماتش را در اختیار رستورانها قرار میدهد تا رشد کنند افزود: در برخی قراردادهای اسنپفود، آنچه به عنوان جریمهی همکاری با پلتفرمهای دیگر معرفی شده، در واقع خسارتی است که این کسبوکار باید برای جبران ارزش دادهها و خدماتش دریافت کند و این در دنیا امری پذیرفته شده است.
ویدیوی کامل این برنامه را اینجا ببینید: انحصار، رقابت و تنظیمگری در بازار آزاد
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟