هم قیمت خودرو آزاد شود هم وارداتش
یک تحلیلگر اقتصادی در پاسخ به این سوال که «چرا صنعت خودرو ایران در چند دهه گذشته نتوانسته موفق عمل کند؟» میگوید: رانتها و محدودیتها هم در حوزه واردات و هم در حوزه قیمتگذاری عامل اصلی مشکلات در این صنعت بوده است.
سعید لیلاز راهحل نهایی صنعت خودروسازی کشور را آزادسازی در هر دو حوزه قیمت گذاری و واردات میداند و توضیح میدهد: اگر تمامی رانتها در این حوزه حذف و تمامی محدودیتها برداشته شود به طور قطع شاهد پیشرفت این صنعت خواهیم بود.
نسخه کامل در سایت اکوایران
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ادعای والاستریت ژورنال: دستور ترامپ برای لغو تعلیق تحریمها علیه تهران
-
وقتی میز مذاکره میچرخد؛ «چرخش بزرگ» خلیج فارس در برابر توافق هستهای
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد
چهره روز
7 ژوئن، مصادف با 17 خرداد، سالروز تولد 65 سالگی اقتصاددانی است که بحران مالی 2008 را پیش بینی کرده بود.