اطلاعات منتشر شده در کدال نشان می دهد
ایران خودرو این محصول را از یک قدمی گورستان برگرداند / تصمیمی که مسیر تولید این خودرو را عوض کرد
اکو ایران : ایران خودرودر سایت کدال از روند تولید گروه سورن تا پایان بهمن ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش اکو ایران، تولید گروه سورن تا پایان بهمن ۱۴۰۳ در قیاس با مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ رشدی بیش از ۱۰۵ درثدی را نشان می دهد.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط آبی های جاده مخصوص در سایت کدال این خودروساز در بازه فروردین تا بهمن ۱۴۰۳ در مجموع حدود ۱۱۶ هزار و ۳۵۰ دستگاه انواع سورن را در خطوط تولید خود تکمیل کرد. ایران خودرویی ها در همین مدت زمان در سال ۱۴۰۲ حول و حوش ۵۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه سورن تولید کرده بودند.
بنابراین شاهد هستیم تولید این گروه خودرویی به لحاظ تیراژ رشدی نزدیک به ۶۰ هزار دستگاهی را تجربه کرده است.
گروه سورن پیش از این در اطلاعات منتشر شده ایران خودرو با عنوان گروه سمند شناخته می شد.
خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در شهربور ۱۴۰۲ لیستی از محصولات خود را منتشر کرد. این لیست هشت محصول را شامل می شد که ایران خودرویی ها با پسوند ارتقا یافته قصد تولید آنها را داشتند. سورن (سمند) یکی از این خودروها بود.
سمند از سال ۸۱ وارد سبد محصولاتی ایران خودرو شد و حدود دو دهه در خطوط تولید این خودروسازی حاضر بود.
دلیل انتشار لیست خودروهای ارتقا یافته ایران خودرویی ها دستور سارمان ملی استاندارد بابت افزایش استانداردهای خودرویی ۸۵ گانه بود.
آبی های جاده مخصوص به دلیل ارتفا استانداردها مجبور بودند برخی از محصولات خود را از سبد محصولاتی خود خارج کنند.
سمند با توجه به قدمتی که داشت می توانست یکی از این محصولات باشد که ایران خودرویی ها باید روانه گورستان می کردند. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص بر سر یک دو راهی قرار گرفت. حذف پژو پارس یا حذف سمند. ایران خودرویی ها تصمیم گرفتند پژو پارس را روانه موزه کنند و سمند را بعد از تغییر نام به سورن و اعمال استانداردهاز جدید روی آن در سبد محصولاتی خود نگه دارند.
بنابراین می توان گفت خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص سمند را با ایجاد تغییرات از یک قدمی گورستان برگرداند و در سبد محصولاتی خود حفظ کرد.
بررسی اکو ایران از اطلاعات منتشر شده آبی های جاده مخصوص نشان می دهد سهم تولید گروه سورن (سمند) از کل تولید محصولات سواری ایران خودرویی در بازه یازده ماهه سال ۱۴۰۳ در مقایسه با همین مدت زمان در سال ۱۴۰۲ رشدی حول و حوش ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.
گروه سورن در بازه فروردین تا بهمن ۱۴۰۲ از کیک تولید خودروی سواری بیش از ۱۰ درصد بود. اما این گروه خودرویی در پایان دومین ماه از زمستان ۱۴۰۳ سهم خود از تولید کل سواری های ایران خودرو را تا حول و حوش ۲۵ درصد افزایش داد.
ایران خودرو به دنبال این بود تا از محل تولید گروه سورن به نوعی خلا تیراژ تولید پژو پارس را جبران کند.
باید منتظر ماند و دید ایران خودرویی ها برای تولید و عرضه گروه سورن در سال ۱۴۰۴ چه برنامه ای در سر دارد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
موج جدید نااطمینانی در بورس/ در 90 دقیقه 2هزار میلیارد تومان از بازار پرکشید
-
ادعای ترامپ: ایران اجازه هیچ گونه غنیسازی نخواهد داشت
-
واشنگتن: برای مسئله ایران ۲ راهکار وجود دارد اما زمان رو به پایان است
-
پیشبینی بورس یکشنبه 18 خرداد 1404/ فشار فروش تخلیه میشود؟