جیب خالی و پز عالی/ استانداردگذاری جدید برای صنعت خودرو چه هزینههایی دارد؟
مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: در ابتدای دولت فقط ۵۰ قطعه استاندارد در صنایع قطعه سازی خودرو وجود داشت و مابقی قطعات بدون استاندارد تولید و عرضه میشدند، اما تا پایان امسال استانداردهای هزار قطعه خودرو مشمول استاندارد خواهد بود. بعد از تصویب استانداردها در کمیتههای فنی و ملی، عرضه این هزار قطعه صرفاً با نشان استاندارد انجام خواهد شد تا مصرف کننده هم نسبت به ایمنی و کیفیت آنها اطمینان داشته باشد.
شاید در هیچ کجای دنیا نباید برای تعیین یک استاندارد بالاتر اما و اگرها را بررسی کرد. اما در ایران اوضاع متفاوت است. همین استاندارد جدید برای قطعه ساز، خودروساز و حتی بازار خودرو حاوی پیامهایی است که همه آنها مثبت نیست و قرار است بخشی از مطلوبیت آنها را کاهش دهد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
چهره روز
7 ژوئن، مصادف با 17 خرداد، سالروز تولد 65 سالگی اقتصاددانی است که بحران مالی 2008 را پیش بینی کرده بود.