بازار خودرو تئوریهای اقتصادی را مات کرد
بازار خودروی کشور یک بازار انحصاری محسوب میشود. تئوریهای اقتصادی میگویند تولیدکنندگان همواره از بازار انحصاری استقبال کردهاند زیرا در بازار انحصاری خبری از رقیب نیست و تولیدکنندگان حاضر در بازار انحصاری میتوانند با خیال راحت هر محصولی را تولید کنند و مصرفکنندگان هم چارهای ندارند تا نیاز خود را از همان بازار تامین کنند.
با این حال، بررسی بازار خودروی کشور نشان میدهد با وجود اینکه خودروسازان از یک بازار انحصاری برخوردار هستند اما دل خوشی بابت حضور در این بازار ندارند. دلزدگی خودروسازان از حضور در بازار، همان نقطهای است که تئوریهای اقتصادی توسط بازار خودرو مات شدهاند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد
چهره روز
7 ژوئن، مصادف با 17 خرداد، سالروز تولد 65 سالگی اقتصاددانی است که بحران مالی 2008 را پیش بینی کرده بود.