علاقه وافر خودروسازان به بازار انحصاری
بازار انحصاری را میتوان بازار مطلوب تمام تولیدکنندگان از جمله خودروسازان قلمداد کرد، زیرا در بازار انحصاری نه تنها خبری از رقیب نیست بلکه شرکتهای خودروساز نیازی به هزینهکرد در بخش تحقیق و توسعه خود ندارند و می توانند همان محصولات پیشین را به بازار عرضه کنند و مشتریان هم چارهای ندارند و مجبورند همان محصولات را خریداری کنند.
این اتفاق در دوران تحریم برای دو خودروساز بزرگ کشور افتاده است؛ اما این مساله در درازمدت به ضرر خودروسازان خواهد بود زیرا همیشه در روی یک پاشنه نمیچرخد و دیر یا زود تحریمها رفع خواهد شد و آنها مجبور هستند با رقبای قدری رقابت کنند، اما به دلیل حضور در یک بازار انحصاری توانی برای رقابت کردن نخواهند داشت. این مساله میتواند حیات خودروسازان را تهدید کند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ادعای والاستریت ژورنال: دستور ترامپ برای لغو تعلیق تحریمها علیه تهران
-
وقتی میز مذاکره میچرخد؛ «چرخش بزرگ» خلیج فارس در برابر توافق هستهای
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد
چهره روز
7 ژوئن، مصادف با 17 خرداد، سالروز تولد 65 سالگی اقتصاددانی است که بحران مالی 2008 را پیش بینی کرده بود.