دو مسیر برای حذف انحصار بازار خودرو
سیاست گذار خودرویی در دوران تحریم با بازاری روبرو است که بیش از پیش انحصاری است. کارشناسان معتقدند برای شکستن انحصار حضور خودروسازان بین المللی لازم است اما در شرایط تحریم بازار خودرو از حضور برندهای بین المللی خودروساز محروم است.
راه دومی هم برای ایجاد رقابت در بازار خودرو وجود دارد و آن فعال کردن شرکت هایی است که در زنجیره خودروسازی حضور دارند اما خودروساز نیستند. سیاست گذار می تواند با برنامه ریزی از پتانسیل این شرکت ها که دستی بر آتش تولید خودرو دارند، استفاده کند.
استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید خودرو نیز در همین راستا می تواند مورد توجه وزارت صمت قرار گیرد. البته ایجاد رقابت از این مسیر نیازمند الزاماتی است و فراموش نکنیم که این مسیر زمان بر است.
به نظر می رسد عریض کردن جاده ورود برندهای خودروساز جهانی به بازار خودرو مسیر راحت تری برای رقابتی کردن بازار خودرو است البته پیش از آن حاکمیت باید با اهرم سیاست خارجی سنگ تحریم ها را از مسیر ورود برندهای بین المللی خودروساز به بازار کشور بردارد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد