فراتر از برند سفر شلوار لی از دنیای کارگری به صنعت
یکی از برندهای شلوار جین «لی» است. جالب اینجاست که برند در ایران به عنوان نام همین محصول یعنی «شلوار جین» مصطلح شده است.
به گزارش اکوایران، «لی» یکی از برندهای مطرح و موفق در زمینه تولید شلوارهایی با جنس پارچه «جین» است. در حالیکه در سایر نقاط جهان از شلوار جین با عنوان جین (Jeans) یاد میکنند، در ایران یکی از برندها به عنوان نام این محصول مصطلح شده است: لی!
این محصول نخستین بار برای کارگران معدن طراحی شد تا بتوانند برای مدت زمانی طولانی از آن استفاده کنند. با این حال، طولی نکشید که این جنس از پارچه و شلوار، به نماد دوام و در عین حال شورش تبدیل شد.
در ویدیوی بالا به تاریخ مختصری از شلوار جین و برند «لی» پرداخته شده است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟
چهره روز
7 ژوئن، مصادف با 17 خرداد، سالروز تولد 65 سالگی اقتصاددانی است که بحران مالی 2008 را پیش بینی کرده بود.