مقایسه سرعت ترخیص کالا در بندر شهید رجایی با بندر اماراتی
چرا بیش از 140 هزار کانتینر ماهها در بندر شهید رجایی باقی ماندند و ترخیص نشدند؟
محمدرضا شهیدی، فعال اقتصادی، در گفتوگویی با اکوایران به تحلیل این موضوع پرداخته است.
او اشاره میکند که مهمترین بندر منطقه، بندر جبل علی در امارات است که ظرفیت آن دو تا سه برابر بندر شهید رجایی است. در این بندر، کانتینرها معمولاً در ۴ لاین طبقه بندی شده ترخیص میشوند و فاصله زمانی ترخیص آنها بین یک تا هفت روز است.
در مقابل، میانگین زمان ترخیص کالا از بنادر ایران حدود ۹۰ روز طول میکشد.
شهیدی بر این نکته تأکید دارد که این وضعیت پیامدهای سنگینی برای کشور به همراه دارد، از جمله افزایش قیمت تمامشده کالاها.
نسخه کامل در سایت:
اکوایران: بعد از حادثه بندر شهید رجایی و جانباختن تعداد زیادی از کارکنان و کارگران این بندر به واسطه انفجار مهیب، رئیس جمهور در ستاد مدیریت بحران استان همرمزگان از رسوب ماهها 140 هزار کانتینر در این بندر انتقاد کرد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
افزایش تنشهای ایران و آژانس؛ بازرسان به جاسوسی متهم شدند/ مذاکرات گره میخورد؟
-
واشنگتن: بهزودی با ایرانیها دیدار میکنیم
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
ماجرای عقبنشینی بزرگ در برابر معلمان معترض
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟