میراث از یادرفته دولت احمدینژاد
رشد بیرویه مصرف بنزین نسبت به تولید که ناترازی این فرآورده را به همراه داشته، برای دولت رئیسی چارهای جز افزایش قیمت یا واردات باقی نگذاشته است. البته اقدامات کوتاهمدتی مانند آزادسازی واردات خودروهای کممصرف و دستکاری در تخصیص سهمیه و از همه مهمتر افزایش سهم سیانجی در سبد حمل و نقل میتواند تا حدودی مصرف را کنترل کند.
عضو هیأتمدیره انجمن صنفی سیانجی میگوید: علیرغم رسالتهایی که برای توسعه پایدار صنعت سیانجی از اوایل دهه ۸۰ تعریف شده بود، این صنعت بیش از یک دهه است که از کانون توجه دولت خارج شده و روند میراییاش را آغاز کرده است.
حمیدرضا سهرابی معتقد است در چندساله ابتدایی دولت احمدینژاد سیاستگذاریها و سرمایهگذاریهای مطلوبی برای توسعه صنعت سیانجی انجام گرفت، اما در ادامه علیرغم وجود مزیتهای نسبی و زیرساختهای لازم بعد از مدتی به بوته فراموشی سپرده شد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد