رستوران داری در ایران: کسبوکار در مه
صنعت فروشگاهداری و رستورانداری در ایران با چالش های زیادی همچون نوسانات اقتصادی، افزایش هزینهها و بحرانهای غیرمنتظرهای مانند کرونا مواجه است. اما فعالان این صنعت معتقدند: در کنار این چالش ها، مجموعه ای از مسائل حاشیه ای وجود دارد که سهم بیشتری بر دشوار شدن شرایط کسب و کار این صنعت دارند.
امین مروت پور، بنیانگذار فروشگاه های زنجیره ای کلانا می گوید: پیش بینی پذیر نبودن شرایط فعالیت و نبود ثبات در قوانین و مقررات از یک سو و راه اندازی واحدهای صنفی فراتر از نیاز از سوی دیگر منجر به بروز یک نوع رخوت در فعالیت این صنعت شده است چراکه آینده فعالیت اقتصادی در این شرایط مبهم و نامعلوم است.
او نبود انگیزه از سوی نیروی انسانی را هم به مجموعه چالش های این صنعت اضافه می کند.
از نگاه او اگر بنا باشد در چنین شرایطی یک فروشگاه یا رستوران به فعالیت خود ادامه دهد دو استراتژی اصلی می تواند داشته باشد؛ نخست آنکه برای یک قشر خاص که قدرت خرید کافی دارند محصول تولید کند و دوم آنکه خدمات خاص همچون تولید یک محصول خاص را ارائه دهد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟