اولویت بازار داخل بر صادرات لوازم خانگی
ایران با داشتن سابقه طولانی در تولید لوازم خانگی و تعدد برندها در این حوزه، پتانسیل قابل توجهی برای حضور در بازارهای جهانی دارد. با وجود این، سهم صادرات لوازم خانگی ایرانی در مقایسه با ظرفیت واقعی این صنعت بسیار ناچیز است.
در این خصوص عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران به این نکته اشاره میکند که زمانی که صحبت از صادرات نمیشود و هیچ سیاستگذاری در این خصوص وجود ندارد، امکان رقابت در بازار خارجی وجود نخواهد داشت.
به گفته عباس ابهری سیاستهای کنونی در صنعت لوازم خانگی ایران عمدتاً بر تامین نیاز داخلی متمرکز شدهاند و توجه کافی به موضوع صادرات و حضور در بازارهای جهانی نشده است.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد
چهره روز
7 ژوئن، مصادف با 17 خرداد، سالروز تولد 65 سالگی اقتصاددانی است که بحران مالی 2008 را پیش بینی کرده بود.