روش رتبهبندی شرکتها در ایران
ایده انتخاب 100 شرکت برتر کشور، از مجله فورچون گرفته شده که سالانه 100 شرکت برتر جهان را انتخاب می کند.
شاخص اصلی که در انتخاب شرکت ها مد نظر قرار دارد، شاخص میزان فروش یا درآمد عملیاتی شرکت هاست به همین دلیل شرکت های بزرگ که در اقتصاد کشور اثرگذاری دارند، در این رتبه بندی قرار می گیرند و جایگاه پیدا می کنند.
تعداد شاخص ها برای انتخاب شرکت ها در کشورهای مختلف با توجه به نوع اقتصاد، مشخصات آن و اینکه استفاده کنندگان چه گروه هایی هستند، متفاوت است. در ایران شرکت ها براساس ۳۳ شاخص که همگی شاخص های عملکردی هستند، مورد بررسی قرار می گیرند.
عملکرد مالی شرکت ها طی یک سال بررسی می شود. به عبارتی در انتخاب شرکت های برتر شاخص های کمی مورد توجه هستند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد
چهره روز
7 ژوئن، مصادف با 17 خرداد، سالروز تولد 65 سالگی اقتصاددانی است که بحران مالی 2008 را پیش بینی کرده بود.