گزارش بلومبرگ درباره تأثیرات تحریمهای جدید آمریکا علیه نفت ایران
اکوایران: ایالات متحده در روز دوشنبه 13 کشتی به علاوه تعدادی نهادها و افراد را هدف تحریم قرار داد که تلاشی برای بازگشت به استراتژی موسوم به «فشار حداکثری» علیه تهران است که برای کاهش درآمدهای دولت ایران طراحی شده است.

به گزارش اکوایران، تحریمهای جدید دولت ترامپ علیه نفت ایران ممکن است باعث شود که فعالان بازار با افزایش انتقالهای کشتی به کشتی یا خاموش کردن سیگنالهای موقعیتیابی جغرافیایی برای مدت طولانیتر، پاسخ دهند.
به نوشته بلومبرگ، شرکتکنندگان بازار که نمیخواستند هویتشان در هنگام صحبت درباره مسائل حساس فاش شود، به بلومبرگ اعلام کردند: «آنها باید این کار را انجام دهند، زیرا این محدودیتها موانع را برای کسانی که بهدنبال انتقال بشکههای نفت ایران به مشتریان خود هستند، افزایش داده است.»
ایالات متحده در روز دوشنبه 13 کشتی به علاوه سایر نهادها و افراد را هدف قرار داد که تلاشی برای بازگشت به استراتژی موسوم به فشار حداکثری علیه تهران است که برای کاهش درآمدهای دولت ایران طراحی شده است. ایران بهعنوان عضو اوپک سالهاست که با محدودیتها مواجه است و دولت بایدن نیز محدودیتهایی اعمال کرده بود. چین واردکننده اصلی نفت ایران است و بیشتر بشکههای نفت ایران به پالایشگاههای مستقل میروند.
بنجامین تانگ از S&P Global Commodities at Sea، مدعی شد: «آنها بهتدریج پیچها را محکمتر میکنند.»
شرکتکنندگان بازار گفتند که ممکن است انتقالهای کشتی به کشتی که در آن محمولهها بین کشتیها در دریا جابهجا میشوند، افزایش یابد تا منشأ بشکهها بیش از گذشته پنهان بماند. این در حالی است که بنا به ادعای بلومبرگ، بنادر چین بیش از پیش نگران دیده شدن به عنوان تسهیلکننده این تجارت شدهاند و یک اپراتور بندر تحت مدیریت دولت ماه گذشته میلادی از پایانههای خود خواست تا نفتکشهای تحریمشده را رد کنند.
بر اساس دادههای کپلر و اساندپی، از کشتیهایی که روز دوشنبه هدف قرار گرفتند، دو نفتکش بسیار بزرگ بهتازگی در حالیکه در نزدیکی مالزی بودند، یک محموله را انتقال دادهاند. تانکر Amak که یک کشتی 23 ساله است، 2 میلیون بشکه نفت خام ایران را به Ayden که در سال 2008 ساخته شده است، منتقل کرد. هر دو کشتی همچنان در همان منطقه هستند.
بهطور جداگانه، گزارش کپلر نشان میدهد دو نفتکش بسیار بزرگ دیگر که روز دوشنبه در لیست سیاه قرار گرفتند، در راه چین هستند و هر کدام بیش از 2 میلیون بشکه نفت ایران را حمل میکنند.
بر اساس دادههای رهگیری بلومبرگ، Lydia II، یک نفتکش بسیار بزرگ که در سال 2009 ساخته شد، در 22 ژانویه (3 بهمن) در نزدیکی مالزی بود، سپس این کشتی سیگنال خود را خاموش کرد و در 20 فوریه (2 اسفند) دوباره ظاهر شد. انتظار میرود که این کشتی در پایان ماه جاری میلادی به چین برسد.
«فیونا»، یک نفتکش بسیار بزرگ که در سال 2008 تکمیل شد، محموله فعلی خود را در 15 فوریه (27 بهمن) از یک نفتکش ناشناس دریافت کرد و باید تقریبا در پایان فوریه به چین برسد.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
موج جدید نااطمینانی در بورس/ در 90 دقیقه 2هزار میلیارد تومان از بازار پرکشید
-
ادعای ترامپ: ایران اجازه هیچ گونه غنیسازی نخواهد داشت
-
واشنگتن: برای مسئله ایران ۲ راهکار وجود دارد اما زمان رو به پایان است
-
پیشبینی بورس یکشنبه 18 خرداد 1404/ فشار فروش تخلیه میشود؟