بیش از نیمی از مردم به سلبریتیها اعتمادی ندارند
حدود یک سوم از مردم تاکنون واژه سلبریتی به گوششان نخورده است. این یکی از نتایج افکارسنجی است که به تازگی در مرکز پژوهشهای مجلس منتشر شده است. نظرسنجی که در مرداد سال 1403 با جامعه آماری افراد بالای 15 سال و بیشتر در کل کشور منتشر شد.
در این پیمایش تعداد ۱۲۰۰ پرسشنامه به روش تلفنی از این جامعه آماری گردآوری شده است. نتایج این پیمایش نشان میدهد، حدود دومسوم از پاسخگویان واژه سلبریتی را شنیدند و در مقابل ۳۴.۴ درصد تاکنون این واژه به گوششان نخورده است.
۴۶.۶ درصد از مردم فقط سلبریتیهای ساکن ایران و ۴.۳ درصد فقط سلبریتیهای ایرانی ساکن در خارج از کشور را دنبال میکنند. در این میان ۴۲ درصد از مردم گفتند که حداقل یک سلبریتی محبوب دارند و در مقابل ۵۷ درصد اعلام کردند هیچ سلبریتی محبوبی ندارند.
۶۲.۱ درصد از مردم اذعان کردهاند که اگر یک سلبریتی کالایی را تبلیغ کند، تبلیغ او تاثیری بر میزان اعتماد آنها ندارد.
در عین حال حدود ۵۹.۷ درصد از مردم اذعان کردند اگر یک سلبریتی خبری را در جامعه اعلام کند، به اخبار منتشر شده توسط او اعتماد نخواهند کرد.
در ادامه بخشی از مهمترین یافتههای این پیمایش را بررسی کردیم.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟