روایت والاستریت ژورنال از غروب برندهای غربی در بازار مصرفی چین
چین زمانی حکم یک معدن طلای بکر را برای برندهای غربی داشت؛ اما حالا والاستریت ژورنال میگوید رقبای داخلی در چین جای برندهای غربی را گرفتهاند. در ویدیوی بالا بیشتر توضیح داده شده است.
به گزارش اکوایران، سالهاست که چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان بعد از آمریکا شناخته میشود. این کشور همچنین به عنوان دومین بازار بزرگ مصرف در جهان هم محسوب میشود.
بسیاری از برندها و شرکتهای غربی برای فروش خود به دنبال مصرفیترین بازارها هستند و چین برای آنها حکم یک معدن طلای دستنخورده را دارد.
برای سالها، برندهای غربی به چین رفتهاند و توانستهاند از این بازار نهایت بهره را ببرند. با این حال، اکنون به نظر میرسد که این جریان در حال تغییر است.
بهتازگی والاستریت ژورنال در گزارشی به این مقوله پرداخته که برندهای غربی در حال باختنِ میدان به برندهای داخلیِ چین هستند.
به عبارت سادهتر، چین اکنون رشد کرده و برندهای محلی در آن توانستهاند توسعه پیدا کنند. بسیاری از آنها به شیوههای مختلف از جمله حمایت دولتی، توسعه یافتهاند و توانستهاند به رقبایی جدی برای برندهای بزرگ غربی تبدیل شوند.
بررسیهای والاستریت ژورنال نشان میدهد که بسیاری از برندهای بزرگ در حال از دست دادن بازار خود در چین هستند و این مسئله حتی روی ارزش سهام آنها در بازار هم اثر منفی گذاشته است.
در ویدیوی بالا به جزئیات بیشتر درباره هر یک از این برندها از جمله مکدونالد، اپل و نایک پرداخته شده است. همچنین توضیح داده شده که چطور برندهای چینی به رقیبی جدی برای غولهای غربی در چین تبدیل شده است و خوابِ آرام آنها را آشفته کردهاند.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
پیام جدید تلآویو به واشنگتن در رابطه با تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
ماجراجویی جدید در شام؛ علیاف جاده صاف کن بیبی در دمشق میشود؟