آخرین تصمیم به افزایش حق بیمه رانندگان کامیون/ بررسی مجدد 3 نرخیشدن نرخ گازوئیل
معاون سازمان راهداری از پیگیری تخفیف در حق بیمه رانندگان کامیون در هیئت دولت خبر داد. او گفت افزایش ۴۵ درصدی حق بیمه در ابتدای سال و تکرار این افزایش در قانون برنامه هفتم با اعتراض صنف رانندگان مواجه شده است.

به گزارش اکوایران، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با طرح موضوع تخفیف حق بیمه رانندگان کامیون در هیئت دولت بتوانیم برای این رانندگان درخصوص افزایشی که در برنامه هفتم صورت گرفته است، تخفیف بگیریم.
مهدی خضری درباره آخرین تصمیمات و اعتراضات افزایش حق بیمه رانندگان کامیون و تدابیر اندیشیده شده در این باره گفت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته یک تخفیف به عنوان دولت برای رانندگان در نظر گرفته شده بود، سالیانی است که این موضوع توسط دولت و امتیازهایی به رانندگان داده شده بود.
افزایش ۴۵ درصدی حق بیمه
او افزود: امسال با توجه به افزایش ۴۵ درصدی حق بیمه، از ابتدای سال، با اعتراضاتی از طرف صنف رانندگان مواجه بودیم و بعد از آن متاسفانه بر اساس ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم، شاهد افزایش مجدد در حق بیمه رانندگان بودیم که مورد اعتراض رانندگان قرار گرفت.
به گفته خضری، جلساتی با مسئولان سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد و این موضوع توسط وزیراه و شهرسازی و وزارت کشور پیگیری شد که امیدوار هستیم در آینده نزدیک با طرح این موضوع در هیئت دولت بتوانیم تخفیفی برای رانندگان و افزایشی که در برنامه هفتم صورت گرفته انجام شود.
معاون سازمان راهداری گفت: همچین بر اساس تصمیماتی که گرفته شد تعدادی از رانندگان مشمول تخفیف بیمه رانندگان نشده بودند قرار شد این تعداد در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند و با برنامه ای که قرار است به هیئت دولت برود و در سازمان برنامه و بودجه مطرح شود، مشمول تخفیف سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.
او درباره نگرانی رانندگان از وضعیت سهمیه گازوئیل هم گفت: بحث سهمیه سوخت رانندگان بر اساس پیمایش رانندگان در نظر گرفته میشود، البته یک سهمیه پایه ای هم برای رانندگان وجود دارد که در جهت مواقعی که در مسیر نیستند و در حال تخلیه بارگیری هستند، سهمیه پایه ای در نظر گرفته شده بود که با تدابیری که اندیشیده شد قرار شد این سهمیه پایه ثابت بماند و دیگر این سهمیه کسر نشود، همچنین در بحث کاهش سهمیه سوخت رانندگان مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.
سه نرخی شدن بحث سوخت خودروهای رانندگان
خضری افزود: نکتهای که مطرح شده مبنی بر سه نرخیشدن بحث سوخت خودروهای رانندگان است که در جلسهای که شب گذشته در حوزه وزارت کشور، وزارت راه و همچنین وزارت نفت برگزار شد، قرار بر این شد هر تصمیمی که برای رانندگان گرفته شد حتماً با جلسات تخصصی با نمایندگان آنها که انجمنهای صنفی و کانونهای سراسری رانندگان است، این جلسات برگزار شود و در صورتی که به نتیجه مثبت برسیم، بحث سه نرخی شدن سوخت خودروی این بخش عملیاتی شود و امیدواریم با برنامه ریزی خوبی که وزارت نفت در این زمینه انجام میدهد شاهد این باشیم که سهمیه مناسبی در اختیار رانندگان قرار بگیرد که شاهد کسری سوخت در حوزه حمل و نقل نباشیم.
او در یک برنامه تلویزیونی درباره اعتراض رانندگان مبنی بر وضعیت نامناسب جادهها نیز گفت: با جلساتی که با مجموعه نیروی انتظامی کشور و همچنین با تاکیداتی که فرمانده نیروی انتظامی کشور در بحث امنیت جادهها برگزار شد، قول قطعی در این زمینه دادند که ما شاهد وضعیت ایمن و امنیت کامل در سطح جادههای کشور باشیم و امیدواریم که اتفاقی نیفتد، اما اگر اتفاقی برای رانندگان رخ داد، سازمان حمل و نقل جادهای کشور در صورتیکه نیروی انتظامی آن واقعه را تایید کند، هزینهای که به راننده تحمیل شده است را پرداخت میکند.
مجلس در جریان جزئیات عرضه گازوئیل با نرخ پلکانی نیست
یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح عرضه گازوئیل با نرخ پلکانی باید در کمیسیون انرژی مجلس بررسی و در صورت نیاز، چکش کاریهای لازم بر روی آن انجام شود.
بنا به گزارش ایسنا، محمد کعب عمیر، با اشاره به اعلام شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران مبنی بر اجرای طرح عرضه گازوئیل(نفتگاز) با نرخ پلکانی برای ناوگان حملونقل از ابتدای تیر ماه سال جاری با تاکید بر اینکه مجلس در جریان جزئیات این طرح نیست، گفت: هنوز با کمیسیون انرژی مجلس در این باره صحبتی نشده است. این طرح باید در کمیسیون مطرح و بررسی و در صورت نیاز چکش کاریهای لازم در کمیسیون بر روی آن انجام شود؛ آن وقت ما اجازه میدهیم که این طرح اجرایی شود.
نرخ پلکانهای بعدی نباید غیر منطقی باشد
او درباره طرح عددهایی در محدوده ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان برای پلکانهای ۲ و ۳ عرضه گازوئیل گفت: چنین رقمهایی موجب افزایش کرایههای حمل و نقل و به تبع آن افزایش قیمت کالاهای اساسی میشود که در نهایت نیز معیشت مردم را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ اگر نرخ پلکان اول که سوخت سهمیهای است۳۰۰ تومان تعیین شده است، نرخ پلکانهای بعدی نباید غیر منطقی باشد. معتقدم که متناسب با قیمت نرخ گازوئیل سهمیهای، نرخ سوخت پلکان دوم به ازای هر لیتر هزار تومان و نرخ پلکان سوم به ازای هر لیتر ۳ تا ۵ هزار تومان نرخهایی منطقی خواهند بود.
این عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه طرح عرضه ۳ نرخی گازوئیل قرار نیست در حوزه کشاورزی اجرایی شود، گفت: طی روزهای آتی از وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درخواست خواهم کرد که هیچ چیزی را عملیاتی نکنند تا جلسهای جهت بررسی همه تبعات امر در کمیسیون انژری برگزار شود؛ بعد از این جلسه، چنانچه کمیسیون با آن طرح موافقت کرد، آن اجرایی شود.
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
تهِ چاه؛ جاهطلبی علیاف ورق بازی قفقاز جنوبی را بر میگرداند؟
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
موج جدید نااطمینانی در بورس/ در 90 دقیقه 2هزار میلیارد تومان از بازار پرکشید
-
ادعای ترامپ: ایران اجازه هیچ گونه غنیسازی نخواهد داشت
-
واشنگتن: برای مسئله ایران ۲ راهکار وجود دارد اما زمان رو به پایان است
-
پیشبینی بورس یکشنبه 18 خرداد 1404/ فشار فروش تخلیه میشود؟