ایده خام برقی کردن بازار خودرو
چند روز پیش بود که محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، از توافق با وزیر صمت برای تأمین ارز واردات خودروهای برقی و تامین ارز مورد نیاز شهرداری تهران خبر داد.
فرزین بر تامین یک میلیارد یورو برای نیازهای شهرداری پایتخت و همچنین یک میلیارد یورو ارز به منظور واردات خودرو، ون، اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلتهای برقی تاکید کرد.
عباس علیآبادی هم قبلا از هدایت شرکتهایی که در زمینه مونتاژ خودروهای بنزینی فعالیت داشتند، به سوی خودروهای برقی و مجاب کردن خودروسازان داخلی به منظور طراحی و تولید یک خودرو برقی در سبد تولیدات خود طی سال آینده خبر داده بود.
این که بالاخره سیاستگذار به این نتیجه رسیده است که باید به سمت خودروهای برقی حرکت کرد را باید به فال نیک گرفت. اما سوال اینجاست که این مسیر رویایی و بلندپروازانه چقدر با وضعیتی که ما در آن قرار داریم تناسب دارد و آیا مسیر جایگزین کمهزینه تری وجود ندارد؟
تیتر یک در اکوایران
پربینندهترینها
-
ادعای والاستریت ژورنال: دستور ترامپ برای لغو تعلیق تحریمها علیه تهران
-
خیز شورای عالی بورس برای لغو محدودیت دامنه نوسان+ فیلم
-
مشکل بزرگ ترامپ برای توافق با تهران/ چرا سیاست خارجی ترامپ با منطق قدرت ناسازگار است؟
-
نبرد غولها بر سر توافق با تهران؛ ترامپ بهار نئوکانها را به خزان بدل میکند؟
-
هشدار تاکسیرانی تهران: مسافرکشی با خودروی شخصی بدون مجوز ممنوع است
-
خبری امیدبخش برای ایلان ماسک پس از تهدیدهای ترامپ
-
گام جدید واشنگتن در فشار حداکثری علیه تهران
-
وقتی میز مذاکره میچرخد؛ «چرخش بزرگ» خلیج فارس در برابر توافق هستهای
-
چین تکنولوژی صنایع معدنی را به ایران نمیدهد